Persbericht: Uitbreiding dienstverlening Hypotrust

Rotterdam, 3 december 2015 – Al meer dan twee decennia is Hypotrust een vertrouwd hypotheeklabel binnen het intermediair distributiekanaal. Dit verandert niet. Wat wel verandert is dat Hypotrust haar dienstverlening per 3 december 2015 uitbreidt. Behalve haar eigen producten, gaat Hypotrust ook hypotheken van andere zorgvuldig geselecteerde hypotheekverstrekkers onder onafhankelijk financieel adviseurs distribueren. Deze hypotheken worden niet op het label van Hypotrust in de markt gezet, maar op eigen label van de geselecteerde geldverstrekkers. Hiermee schuift Hypotrust niet op naar de rol van service provider, maar is de definitie van deze nieuwe dienstverlening ‘distributiemanagement’.

Hypotrust introduceert bijBouwe

Hypotrust is in haar nieuwe rol van distributiemanager verantwoordelijk voor de introductie en begeleiding van de vandaag gelanceerde ‘bijBouwe’ hypotheek in het intermediaire distributiekanaal. Dit betekent dat onafhankelijk financieel adviseurs die meer van dit product willen weten, of de bijBouwe hypotheek aan consumenten willen adviseren, zich tot Hypotrust kunnen wenden. De bijBouwe hypotheek is een initiatief van Dynamic Credit Hypotheken uit Amsterdam. De bijBouwe hypotheek wordt aangeboden zonder tussenkomst van een bank en dus rechtstreeks bij institutionele beleggers. Het digitale platform van bijBouwe maakt het mogelijk een hypotheekaanvraag volledig online te doen. Consumenten hebben hier de keuze om dit zelf te doen, via een gebonden adviseur van bijBouwe of met behulp van een onafhankelijke intermediair. Hypotrust biedt onafhankelijk financieel adviseurs toegang tot het aanvragen van de bijBouwe Hypotheek. Dit geldt voor zowel nieuwe- als reeds aangesloten intermediairs bij Hypotrust.

bijBouwe

Verkrijgbaarheid

Vanaf 15 januari 2016 kunnen financieel adviseurs met een aanstelling bij Hypotrust de bijBouwe hypotheek aanvragen. Hypotrust organiseert begin januari enkele bijeenkomsten om financieel adviseurs te informeren en samen met Bouwe Kuik, CEO bijBouwe, de dialoog aan te gaan over de samenwerking tussen hen en deze nieuwe verstrekker.

Over Hypotrust

Hypotrust richt zich zowel als productlabel en als distributiemanager met een compleet en scherp geprijsd assortiment woninghypotheken op de particuliere markt. Verkoop van eigen Hypotrust producten vindt uitsluitend plaats via het onafhankelijk intermediair. Producten waarvoor Hypotrust als distributiemanager optreedt kunnen zowel via het intermediair distributiekanaal als rechtsreeks verkrijgbaar zijn. Hypotrust is samen met De Hypotheker en Quion onderdeel van de Blauwtrust Groep.