Hypotrust bereikt volgende mijlpaal

Hypotrust bereikt volgende mijlpaal

100.000 hypotheekklanten in de portefeuille

Rotterdam, 6 november 2017 – afgelopen week werd de 100.000e klant in de portefeuille van Hypotrust bijgeschreven. Een nieuwe mijlpaal in de historie van het bedrijf dat in 1993 als eerste ‘Non-Bank’ van Nederland startte met het labellen en distribueren van hypotheken met externe funding. In bijna een kwart eeuw werden diverse hypotheekproducten ontwikkeld waarvan er momenteel vijf actief zijn.

Distributiemanagement

Hypotrust, onderdeel van Blauwtrust Groep, is verantwoordelijk voor de distributie van het eigen Hypotrust label en het vorige jaar geïntroduceerde hypotheeklabel IQWOON. Momenteel heeft de actieve hypotheekportefeuille een volume van € 16,5 miljard en heeft Hyporust met haar assortiment een marktaandeel van circa 6%. Vorig jaar werden ook al 27.000 nieuwe hypotheken gedistribueerd (€ 4,8 miljard).

De mijlpaal betreft het bereiken van 100.000 actieve klanten op het eigen Hypotrust label. In de afgelopen 25 jaar werden er echter aanzienlijk meer hypotheken verkocht. 100.000 actieve klanten zijn het resultaat van de totale nieuwe instroom aan gepasseerde hypotheken onder aftrek van uitstromers, zoals oversluitingen en woningverkopen. De 100.000 Hypotrust hypotheken zijn via een netwerk van professionele onafhankelijke hypotheekadviseurs aan de consument geadviseerd.

De 100.000e klant werd afgelopen week door Hypotrust gefeliciteerd en in het zonnetje gezet. Directeur Michel van den Akker: “We zijn trots op het bereiken van deze nieuwe mijlpaal die we door een goede samenwerking met professionele adviseurs hebben kunnen bereiken. We hebben de ambitie om onze portefeuille verder uit te bouwen en dat betekent dat onze totaal-propositie minstens zo aantrekkelijk moet blijven als de afgelopen jaren. Daar ligt een mooie uitdaging!”

De 100.000e klant werd afgelopen week door Hypotrust gefeliciteerd en in het zonnetje gezet. Directeur Michel van den Akker: “We zijn trots op het bereiken van deze nieuwe mijlpaal die we door een goede samenwerking met professionele adviseurs hebben kunnen bereiken. We hebben de ambitie om onze portefeuille verder uit te bouwen en dat betekent dat onze totaal-propositie minstens zo aantrekkelijk moet blijven als de afgelopen jaren. Daar ligt een mooie uitdaging!”

Boogaard Assurantiën B.V. samen met de 100.000e klant