BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen N.V. , Hoevestein 28 in Oosterhout is de verzekeraar die deze garantiestelling verstrekt. Omdat BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen geen bank is maar een verzekeraar spreken wij daarom niet van een bankgarantie maar een garantiestelling.
Het stellen van een garantiestelling
Per 1 juni 2021 hebben wij het proces voor de aanvraag van een garantiestelling aangepast. Door het gebruiken van een directe landingspagina bij Woongarant, hoeft de adviseur minder stappen te doorlopen. Gaat de voorkeur echter uit naar een regulier aanvraagformulier? Dan is dit ook nog steeds mogelijk. Gebruik hiervoor het formulier Aanvraag Garantiestelling achter het renteaanbod of op de pagina Formulieren.
Hoe werkt het?
- Ga naar www.woongarant.nl/hypotrust
- Vul alle gevraagde gegevens in en upload vervolgens de getekende koopakte
- Jij krijgt een bevestiging als de aanvraag voor de garantiestelling is binnengekomen. Woongarant maakt de garantiestelling op en stuurt deze naar de klant. Die kan de garantiestelling vervolgens digitaal via iDIN ondertekenen.
Het stellen van de garantiestelling kan in principe binnen vier uur. Op de garantiestelling aanvraag vul je in wanneer de garantiestelling in moet te gaan. In overleg met Woongarant wordt er gekeken binnen welke termijn deze gesteld kan worden. Het is namelijk niet altijd wenselijk dat deze per direct ingaat ook al is er geen definitief akkoord nodig. Eenmaal gesteld is gesteld en is het onherroepelijk.
Voorwaarden Woongarantiestelling
De Woongarantiestelling is onlosmakelijk verbonden met een Hypotrust hypotheek en is niet los verkrijgbaar.
-
Garantiestelling: maximaal 1% van het te stellen bedrag met een minimum van € 100,00 en een maximum van € 1.000,00.
-
De looptijd van een garantiestelling is maximaal een jaar. Is er een langere looptijd nodig? Dan kun je ons een verzoek sturen via e-mail. Geef dit uiterlijk een maand voor het einde van de looptijd door.
-
Nee, er is geen finaal akkoord van de geldverstrekker nodig om een garantiestelling te stellen. Wel is het belangrijk dat er zicht is op een finaal akkoord. Een garantiestelling is namelijk onherroepelijk. In overleg met Woongarant kun je als adviseur aangeven wat voor jouw klant het beste is.
-
De door de klant en financieel adviseur getekende aanvraag en het getekende koopcontract. Je vindt het aanvraagformulier op onze formulierenpagina of onderaan deze pagina.