Hypotrust wil financiële criminaliteit voorkomen. Dat is een belangrijke maatschappelijke taak én wordt vanuit wetgeving ook van ons verwacht. Daarom willen we weten wie onze klanten zijn. Zodat we ze goed kunnen helpen met het waarmaken van hun woonplannen. Maar ook ingrijpen als blijkt dat de Comfort Hypotheek wordt misbruikt voor witwassen, fraude of het financieren van terrorisme.

Samen voor een veilige maatschappij

Als financiële dienstverlener kunnen en willen we graag bijdragen aan een veiligere samenleving. Vanuit het Know Your Customer principe (KYC) onderzoeken we, samen met een van de geldverstrekkers achter de Comfort Hypotheek (Quion 9), de identiteit en persoonsgegevens van Quion 9 klanten en controleren we transacties. Heb jij een Hypotrust Comfort Hypotheek en is Quion 9 de geldverstrekker? Dan kan het zijn dat we contact met je opnemen als we vragen hebben over transacties. Ook als je al langere tijd klant bent.

Onderzoek transacties en identiteit

Bij de Know Your Customer (KYC) Desk en de Transactie en Monitoring Desk analyseren we elke dag klantdossiers en transacties. Het kan zijn dat we contact met je opnemen omdat we documenten of extra informatie van je nodig hebben.

Voorbeelden van informatie waar we om vragen:
• Welke werkzaamheden je doet.
• Een toelichting op bepaalde transacties. Denk bijvoorbeeld aan een extra aflossing op je hypotheek of het betalen van een restschuld.

Als er extra informatie nodig is, krijg je een mail of brief. Of een van onze medewerkers belt je. Zo zorgen we ervoor dat je klantdossier weer compleet en bijgewerkt is.

Als wij contact opnemen

Als wij meer informatie nodig hebben nemen we contact op via onderstaande telefoonnummers en e-mailadressen.

Je wordt dan gebeld door een collega van de Know Your Customer (KYC) Desk van ABN AMRO, de geldverstrekker achter Quion 9. We bellen altijd met een herkenbaar nummer. En natuurlijk mag je zelf ook contact opnemen als je vragen hebt.