Voor wie was de Quion 30 hypotheek geschikt?
Het product was voor een brede groep klanten geschikt. Of het bij jouw persoonlijke wensen en behoeften past heb je met jouw adviseur besproken. Wij raden je aan om bij het wijzigen van de hypotheek je goed te verdiepen in het onderwerp en als het mogelijk is advies te vragen. Elke wijziging kan gevolgen hebben voor de maandelijkse lasten en in bepaalde gevallen ook voor de eventuele aftrekbaarheid van jouw rente.

Zoek een adviseur bij jou in de buurt
Ben jij benieuwd of de Hypotrust Comfort Hypotheek van Quion 30 nog bij jou past? Een onafhankelijke adviseur kan al jouw vragen beantwoorden. Er is altijd een adviseur bij jou in de buurt.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken?
- De offertegeldigheid van de Profijt Voorwaarden is maximaal 3 maanden en deze is niet te verlengen. Je moet binnen drie maanden na ontvangst van het rente-aanbod de hypotheekakte tekenen bij de notaris. Daarmee is deze hypotheek met name geschikt voor mensen die de hypotheek willen oversluiten. De offertegeldigheid van de andere voorwaarden zijn wel te verlengen. In jouw offerte lees je of en hoe lang je de offertegeldigheid kunt verlengen.
- Het is niet mogelijk om rentemiddeling aan te vragen.
- Je kunt op elk moment de risicoklasse aan laten passen door het aanleveren van een taxatierapport.
- Het is mogelijk om, onder voorwaarden, je bestaande hypotheek te verhogen.
- Het is mogelijk om, onder voorwaarden, om de looptijd van de hypotheek te verlengen.
- De risicoklasse wordt naar aanleiding van aflossingen tijdens de rentevastperiode niet automatisch aangepast.
- Bij het afsluiten van de hypotheek moesten alle leningdelen dezelfde rentevastperiode hebben. Zodra je de hypotheekakte bij de notaris hebt getekend geldt dit niet meer en mag je bijvoorbeeld op het einde van de rentevastperiode verschillende nieuwe periodes kiezen.
FAQ | Opvragen identiteitsbewijs
-
Ja, dat klopt. Als je een Hypotrusthypotheek van Quion 30 hebt, heb je mogelijk een brief ontvangen met het verzoek om jouw identiteitsbewijs opnieuw te uploaden. Dit is een verplicht proces om jouw gegevens actueel te houden en te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
In de brief staat een QR-code waarmee je eenvoudig en veilig jouw identiteitsbewijs kunt uploaden via een speciale pagina op de website van Hypinvest. Hypinvest is, net als Quion 30 en Finqus, één van de hypotheeklabels van NIBC Bank. Je herkent deze pagina aan de logo’s van Hypotrust, Finqus en Hypinvest.
Heb je vragen of twijfel je aan de echtheid van de brief? Kijk op www.hypinvest.nl/opnieuw-identificeren/ of neem contact op met onze klantenservice via 070 342 6634. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.
-
Ja, dat mag. Wij zijn als financiële instelling verplicht om periodiek klantonderzoek te doen. Banken hebben een poortwachtersfunctie in de strijd tegen fraude, witwassen en financiering van terrorisme. Dit staat vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering (Wwft). Deze wet vereist dat banken weten wie hun klanten zijn, dat ze periodiek de identiteit controleren en daarvan een bewijs vastleggen.
-
Wij zijn verplicht dit onderzoek te doen vanuit:
- De Wet Financieel Toezicht (Wft)
- De Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft)
- De Sanctiewet (Sw)
-
De gegevens van jouw paspoort of identiteitskaart zijn volledig. Wij vergelijken die gegevens met wat we al van jou weten.
-
Ja, dat kan. Wel is het noodzakelijk dat je ook jouw Nederlandse Burgerservicenummer (BSN) doorgeeft. We ontvangen dan graag een kopie van een document waarop dat BSN staat, bijvoorbeeld een salarisstrook of een document van de Belastingdienst.
-
Je kunt je inderdaad niet identificeren met jouw rijbewijs. Op een rijbewijs ontbreken een aantal belangrijke gegevens die wij nodig hebben, zoals je volledige voornamen. Daarnaast moeten wij je verblijfsstatus en nationaliteit controleren en vastleggen. Dat is verplicht vanuit de Wwft.
-
Heb je geen geldig identiteitsbewijs, bijvoorbeeld omdat het verlopen is? Vraag dan snel een nieuwe aan bij de gemeente waar je woont. Duurt het langer om dit te krijgen? Geen probleem. Je hebt na ontvangst van de eerste brief vier weken de tijd om het aan te leveren. Daarna krijg je nog twee herinneringen. Je hebt dus ruim de tijd om een geldig identiteitsbewijs aan te vragen.
-
Wij zijn verplicht om jaarlijks leninggegevens door te geven aan de Belastingdienst (renseignering). Hiervoor gebruiken wij jouw BSN. Dit gaat over het openstaande leningbedrag op 1 januari en de betaalde rente over het voorgaande jaar. Deze verplichting staat in de Algemene Wet Rijksbelastingen (AWR).
-
Heb je vragen over het gebruik van je gegevens in relatie tot je Hypotrusthypotheek bij Quion 30 en wil je daarover de functionaris gegevensbescherming spreken? Stuur dan een e-mail naar [email protected].
-
Jouw kopie identiteitsbewijs wordt opgeslagen in jouw klantdossier. Wij delen deze informatie niet met andere organisaties of bedrijven. De gegevens worden uitsluitend gebruikt om te voldoen aan wettelijke verplichtingen, niet voor marketing of andere doeleinden.
-
Ja, daar kun je op rekenen. Bij Hypotrust hebben alleen die medewerkers toegang tot de gegevens die dat nodig hebben voor hun werk.
-
Wij bewaren deze gegevens volgens de wettelijke termijn van 7 jaar, gerekend vanaf het moment dat de lening volledig is afgelost.
-
Ja, dat kan. Maar dat willen wij natuurlijk voorkomen! Daarom krijg je eerst een brief met uitleg en daarna maximaal twee herinneringen. Wij zijn wettelijk verplicht om je gegevens op te vragen, te ontvangen, te controleren en op te slaan. Daar kunnen we helaas niets aan veranderen.
-
Ja, als jij meerdere leningen hebt bij Hypotrust, ontvang je voor ieder contractnummer een aparte brief. Je moet voor elk contractnummer een kopie van jouw identiteitsbewijs aanleveren.
-
Dan hebben onze documenten elkaar gekruist en kun je die herinnering als niet verzonden beschouwen.
-
Dan hoef je voor dat contractnummer geen kopie ID-bewijs meer op te sturen.
-
Ja, als je (ex-)partner nog als debiteur op de hypotheek staat, hebben wij ook een kopie van het identiteitsbewijs van jouw partner nodig. Ook als jullie gescheiden zijn en jij in de woning bent blijven wonen. Wil je de hypotheek op jouw naam zetten? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
-
Als je je gegevens op jouw identiteitsbewijs afschermt of bewerkt voordat je deze naar ons toestuurt, is de identificatie gevoeliger voor fraude. De kwaliteit van fotobewerking is tegenwoordig zo goed dat het verschil bijna niet meer te zien is. Je mag wel zelf je foto afschermen door er een klein papiertje op te leggen, zolang je geen andere gegevens bedekt. Gebruik geen speciale kopieID-app en zet geen watermerk op jouw ID-bewijs, want dan kunnen wij de echtheid niet meer controleren. Wij lezen je gegevens automatisch uit en dat kan alleen als er geen watermerk op staat.
-
- Pak je geldige identiteitsbewijs
Je kunt hiervoor gebruiken:- Paspoort (Nederlands of internationaal)
- Identiteitskaart (Nederlands)
Een rijbewijs is niet voldoende, omdat daarop belangrijke gegevens ontbreken.
- Pak je smartphone erbij
- Scan de QR-code
- Open de camera op je smartphone en scan de QR-code in de brief.
- Tik op de link die verschijnt en je komt op de pagina waar je de identificatie kunt starten.
- Klik op ‘Start identificatie’ en volg de stappen op het scherm.
- Maak duidelijke foto’s van de voor- en achterkant van je identiteitsbewijs.
- Klaar!
Wij laten je binnen 1 werkdag weten of je identificatie is goedgekeurd. Je ontvangt hierover een e-mail van ons.
- Pak je geldige identiteitsbewijs
-
Dat kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld:
- De foto van jouw ID-bewijs is niet scherp genoeg.
- Je hebt een vinger of hand voor de lens gehouden.
- Je hebt gegevens afgeplakt.
- Er staat een watermerk op jouw ID-bewijs.
- Jouw identiteitsbewijs is verlopen.
- Je hebt een foto gemaakt van een beeldscherm of van een kopie van jouw ID-bewijs.
- Je hebt geen geldig identiteitsbewijs gebruikt (alleen een paspoort of identiteitskaart zijn geldig).
Veelgestelde vragen
-
Wil je weten wat de huidige rentes zijn van Quion 30? Bijvoorbeeld omdat je de lening wilt verhogen voor een verbouwing. Kijk dan hier.
Wil je weten welke rentelijst op jouw huidige hypotheek van toepassing is? Bijvoorbeeld omdat je wilt weten hoeveel lager de rente wordt als jouw hypotheek in een lagere risicoklasse valt? Stuur dan een mail met jouw verzoek naar [email protected].
-
Je kunt via het contactformulier binnen de Mijn Hypotrust omgeving contact met ons opnemen. Wil je liever telefonisch contact? Je kunt tijdens kantooruren contact met ons opnemen via 088 – 205 1580. Of per mail via [email protected]. Zorg dat je jouw leningnummer bij de hand hebt als je belt of vermeldt in jouw mail. Dat maakt het beantwoorden van jouw vragen gemakkelijker en weten we zeker dat we jou de juiste informatie geven.
-
Bij de hypotheken van Quion 30 heb je voor meerdere hypotheekvormen kunnen kiezen. Wil je jouw lening aanpassen dan kun je op dit moment voor de hypotheekvormen annuïteit, lineair en aflossingsvrij kiezen. Meer over deze en oudere hypotheekvormen lees je hier.